ТМ "Нова Сила" - інтернет магазин автозапчастин

Обов’язковий набір для авто в дорогу: що покласти в багажник

06/27/2025
Іван Немеш
Обов’язковий набір для авто в дорогу: що покласти в багажник

Вступ: Кожен автолюбитель, плануючи подорож чи далеку поїздку, замислюється про те, що має бути в багажнику. Дорога непередбачувана, і правильний набір в дорогу для авто допоможе впоратися з більшістю неприємностей. Обов’язкові речі в машині – це не просто формальність, а запорука вашої безпеки, комфорту і швидкого розв’язання форс-мажорів. У цій статті ми розглянемо повний список необхідного приладдя для автомобіля, пояснимо важливість кожного предмета, дамо сезонні рекомендації (зима vs літо) та поради для подорожей по Україні. Матеріал структуровано для зручності: ви знайдете списки, підзаголовки та практичні приклади, без «води» – лише корисні поради для автолюбителів.

Передусім варто зазначити, що існує мінімум, вимаганий Правилами дорожнього руху України. На законодавчому рівні кожен водій зобов’язаний мати в авто три речі: медичну аптечку, вогнегасник і аварійний знак. За відсутність цих предметів загрожує штраф, і головне – їхня відсутність може коштувати здоров’я чи навіть життя у критичній ситуації. Водночас досвідчені водії радять не обмежуватися цим мінімумом, а укомплектувати багажник розширеним набором речей для різних ситуацій. Отже, розглянемо докладно що повинно бути в автомобілі, аби ви були готові до будь-якої дороги.

Обов’язкові предмети безпеки та першої необхідності

Почнемо з тих речей, без яких неможливо уявити обов’язковий набір в машині. Це засоби безпеки та аварійного реагування, які необхідні у кожному авто без винятку. Вони дозволять надати першу допомогу, загасити займання чи позначити автомобіль у разі аварії. Сюди належать автомобільна аптечка, вогнегасник, аварійний знак та світловідбиваючий жилет. Розгляньмо кожен детальніше.

Аптечка першої допомоги

Автомобільна аптечка – предмет №1, що має бути в багажнику будь-якої машини. Саме з неї починається список обов’язкових речей. За нормативами аптечка повинна містити базовий набір перев’язувальних матеріалів і засобів для надання першої допомоги: стерильні бинти різної ширини, марлеві серветки, джгут для зупинки кровотечі, бактерицидний пластир, перев’язувальні пакети, ножиці, пару пар гумових рукавичок тощо. Важливо, що цей стандартний вміст не включає ліків, але він універсальний і підходить для надання допомоги будь-кому.

Однак досвід підказує, що варто доповнити аптечку й медикаментами. Наприклад, додайте знеболювальне – воно може врятувати людину від больового шоку у разі травми. Якщо у вас або ваших близьких є хронічні захворювання, покладіть до аптечки індивідуальні ліки (наприклад, засіб від алергії, інгалятор від астми, серцеві препарати тощо). Також не завадять антисептик для обробки ран (перекис водню або хлоргексидин), протизапальні та жарознижувальні препарати, активоване вугілля при отруєннях. Таким чином ви підготуєтеся до найпоширеніших екстрених ситуацій, доки не приїде швидка допомога.

Аптечку слід зберігати у доступному місці (в багажнику або салоні, але так, щоб у разі аварії вона не вилетіла). Перевіряйте її вміст щорічно: у багатьох засобів є термін придатності. Прострочені ліки чи висохлі перев’язувальні матеріали треба замінити. Бажано, щоб аптечка була у міцному, добре помітному футлярі (зазвичай це червона або оранжева сумочка з білим хрестом). Сьогодні легко знайти готові автомобільні аптечки, укомплектовані за стандартом МОЗ України. Рекомендуємо звернути увагу на набори від CarLife чи Дорожня Карта – вони містять якісні матеріали та зрозумілу інструкцію з надання першої допомоги. Маючи під рукою укомплектовану аптечку, ви зможете за потреби надати домедичну допомогу собі, пасажирам чи іншим постраждалим.

Вогнегасник

Вогнегасник – друга річ, без якої обов’язкове оснащення автомобіля неможливе. Пожежа в машині може статися миттєво (наприклад, через коротке замикання або витік пального), і маленький автомобільний вогнегасник здатен запобігти великому лиху. За нормами, мінімальний рекомендований об’єм вогнегасника для легкового авто – 2 кг (або ~2 літри для рідинного типу). Саме такі компактні порошкові чи вуглекислотні балончики найпоширеніші. Вони легко вміщуються під сидінням або кріпляться в багажнику.

Проте фахівці зазначають, що навіть 2-4 kg вогнегасника може не вистачити для повного гасіння займання. Полум’я у моторному відсіку чи салоні поширюється дуже швидко, і одного балона може бути замало. Тому бажано мати хоча б два вогнегасники: наприклад, один 2-кілограмовий під сидінням водія і ще один – більшого об’єму – в багажнику. Якщо простору обмаль, обмежтеся одним, але перевірте, щоб він був у справному стані та з актуальним терміном придатності. Обов’язково контролюйте манометр (тиск) на балоні, якщо він є: стрілка повинна бути в зеленій зоні. Раз на рік перевертайте балон догори дном і струшуйте, щоб порошок всередині не злежувався.

Щодо типу вогнегасника: у легковику зазвичай використовують або порошкові (маркування ВП, на 2-4 кг порошку) або вуглекислотні (ВВ, з масою зарядженого газу ~2 кг). Порошкові дешевші і ефективні для гасіння палива, олив, електропроводки, але після них лишається важко прибрати порошковий осад. Вуглекислотні (вуглекислота під тиском) не залишають слідів, але менш ефективні на відкритому повітрі і небезпечні при використанні у замкненому просторі (можна отримати обмороження або отруєння CO₂). Вибір типу – за вами, головне взагалі мати вогнегасник в машині.

Радимо купувати сертифіковані автомобільні вогнегасники відомих виробників. Наприклад, бренд FIRE STOP пропонує компактні 1-літрові та 2-літрові моделі, що постачаються з кріпленням. Такий вогнегасник можна закріпити в багажнику або під сидінням для швидкого доступу. Переконайтеся, що всі водії вашої родини вміють ним користуватися: зірвати пломбу/чеку, направити насадку на основу полум’я і натиснути важіль. Ці прості дії у критичний момент врятують ваше авто й життя людей.

Аварійний знак (знак аварійної зупинки)

Знак аварійної зупинки – це складний трикутник червоного або оранжевого кольору зі світловідбиваючими елементами. Він входить до трійки обов’язкових предметів згідно ПДР. Призначення цього знака – попередити інших учасників руху про те, що ваш автомобіль зупинився на дорозі через поломку чи аварію. Використання аварійного трикутника дозволяє уникнути вторинних ДТП, адже завчасно привертає увагу водіїв до перешкоди попереду.

Стандартний аварійний знак виготовлений з легкого пластику, у розкладеному вигляді має трикутну форму і стоїть на маленьких ніжках. Краї трикутника зазвичай обклеєні червоною світлоповертальною плівкою, щоб знак був помітний у світлі фар в темряві. У складеному стані він компактно зберігається в кейсі і займає мінімум місця.

Як правильно виставити знак? Якщо довелося зупинитися на узбіччі чи смузі через поломку або аварію, відразу ввімкніть аварійні мигалки і поставте трикутник позаду автомобіля. У населеному пункті відстань від авто повинна бути не менше 20 м, поза населеним – 40 м (або ~100 кроків). На швидкісних трасах та автомагістралях можна збільшити відстань до 50-100 м. За недостатньої видимості (туман, сильний дощ) також варто збільшити відстань. Знак ставлять позаду автомобіля по центру смуги, на відстані приблизно 1 м від краю проїжджої частини. Переконайтеся, що він стійко стоїть і не впаде від вітру чи потоків повітря від машин.

Обираючи аварійний трикутник, зверніть увагу на його сертифікацію (краще, щоб відповідав європейському стандарту ECE R27), якість матеріалів і наявність світлоповертального контуру. Хороший вибір – аварійні знаки від CarLife чи CarCommerce: вони виготовлені з міцного пластику, мають зручний футляр для зберігання і відповідають вимогам безпеки. Такий знак прослужить довго і не розвалиться у потрібний момент. Не зайвим буде придбати одразу два трикутники – у деяких країнах ЄС (а при подорожі за кордон це актуально) вимоги зобов’язують мати два аварійні знаки. Другий може знадобитися і в Україні, якщо ви буксируєте інше авто: тоді один трикутник ставиться позаду вашої машини, а інший – позаду авто на буксирі.

Світловідбиваючий жилет

Світловідбиваючий сигнальний жилет не входить поки що до списку обов’язкових згідно наших ПДР, але наполегливо рекомендується як елемент безпеки. У багатьох країнах Європи наявність такого жилета для водія (а краще – для всіх пасажирів) є обов’язковою. Жилет яскравого (жовтого, оранжевого або салатового) кольору зі світлоповертаючими смугами робить людину на узбіччі добре помітною в темряві чи за поганої погоди. Якщо ви вимушено зупинилися вночі або міняєте колесо у сутінках, жилет збереже вам життя, оскільки водії за десятки метрів бачитимуть ваш силует у світлі фар.

Власне, жилет настільки дешевий і компактний, що немає причин його не мати. Тримайте його в салоні (наприклад, у бардачку або кишені дверцят), щоб у разі раптової зупинки ви могли швидко надягти ще перед виходом з авто. Пам’ятайте: аварійні ситуації часто трапляються вночі або на загородніх дорогах без освітлення, де темна фігура людини майже невидима для наближаючого транспорту. Один світловідбиваючий жилет коштує копійки, але рятує життя – він обов’язково має бути у вашому дорожньому наборі.

Обирайте жилет за стандартом EN ISO 20471 (європейський стандарт сигнального одягу): такі вироби мають достатню площу світловідбиваючої поверхні. Бренди ZOLLEX та CarCommerce пропонують якісні сигнальні жилети універсального розміру. Варто мати принаймні один на водія, а ще краще – комплект на всіх пасажирів, особливо якщо часто подорожуєте сім’єю. Складіть їх у багажнику: вони займають мало місця, але додають впевненості, що у разі зупинки кожен, хто виходить з машини, буде у безпеці і добре видимий на дорозі.

Інструменти та приладдя для ремонту і техдопомоги

Наступний великий блок – це інструменти та пристрої для ремонту, які допоможуть вам продовжити рух або усунути нескладну поломку прямо на місці. Жодна далека поїздка на авто не обходиться без несподіванок, тому краще бути готовим. Сюди належать домкрат, запасне колесо, набір базових інструментів, буксирувальний трос, кабелі “прикурювання” та компресор для підкачки шин. Розглянемо кожен з них і пояснимо, чому він такий важливий в дорозі.

Домкрат і балонний ключ

Домкрат – пристрій для підняття автомобіля, щоб можна було замінити колесо. Пробите колесо – одна з найчастіших дорожніх неприємностей, особливо на наших далеко не ідеальних дорогах. Якщо у вас спустило чи луснуло колесо, без домкрата ви нічого не зробите. Більшість машин штатно оснащені домкратом і балонним ключем (ключем для відкручування гайок колеса), але якщо ви купували авто з рук, перевірте наявність цих предметів! Часто трапляється, що вживані авто вже без домкрата або з «рідним» ключем, який не підходить через заміну колісних дисків.

Тримайте в багажнику домкрат, розрахований на масу вашого авто. Є різні типи: механічний рейковий, ромбічний (гвинтовий), пляшковий гідравлічний тощо. Ромбічні – компактні та недорогі, часто йдуть у комплекті з машиною. Гідравлічні домкрати піднімати легше, але вони важчі й дорожчі, а також займають більше місця. Головне – вчасно ними скористатися: встановлюйте домкрат тільки на рівній твердий поверхні, підставте його під відповідну точку під порогом авто (див. мітки або інструкцію) і плавно підіймайте машину до відриву колеса від землі.

Без балонного ключа заміна колеса неможлива, тому переконайтеся, що він підходить під ваші нинішні колісні гайки/болти. Стандартний розмір для легковиків – 17, 19, 21 мм. Універсальним рішенням є хрестоподібний балонний ключ на 4 розміри – з ним легше відкручувати, бо можна взятися двома руками. Не забудьте також про подовжувальну трубу або спеціальний ключ з телескопічною ручкою, якщо гайки сильно затягнуті. Ідеально мати і моментний ключ (динамометричний) для правильного затягування коліс при встановленні – але це вже для педантів, у дорозі можна обійтися «на око».

Домкрат і ключ – це ті інструменти, що зазвичай йдуть разом. Рекомендуємо звернути увагу на домкрати брендів BELAUTO або LAVITA – вони відомі своєю надійністю. Наприклад, ромбічний домкрат Lavita на 1,5-2 тонни чудово підійде для легкового авто, а Belauto має серію гідравлічних “пляшкових” домкратів для важчих машин. Балонний ключ можна обрати від Дорожня Карта – ця марка пропонує хрестоподібні ключі з міцної сталі або зручні розкладні моделі. Маючи такий комплект, ви швидко заміните колесо та продовжите шлях самостійно, без виклику евакуатора.

Запасне колесо або ремкомплект для шин

Наявність запасного колеса (запаски) в машині – ще один критично важливий момент. Багато сучасних авто оснащені докаткою – це малорозмірне тимчасове колесо, на якому можна доїхати до шиномонтажу, але не на повній швидкості і не дуже довго. Деякі взагалі не мають запаски, натомість виробник кладе ремкомплект (аерозоль для герметизації проколу та невеличкий компресор). Якщо у вас саме такий випадок, радимо все ж придбати повнорозмірне запасне колесо – українські реалії такі, що прокол може бути серйозним (дірка або розріз), і жоден герметик не допоможе.

Перевіряйте стан своєї запаски хоча б раз на пів року. Вона повинна бути накачана до рекомендованого тиску (зазвичай 2.0–2.5 бар; точне значення дивіться на стійці дверей водія), протектор не зношений критично, а диск не погнутий. Часто водії забувають про запасне колесо на роки, і коли стається біда, виявляють, що «запаска» теж спущена або потріскалася від старості. Не допускайте цього: включіть перевірку запасного колеса у графік ТО. До речі, термін служби шин – близько 5-7 років, навіть якщо покришка не стерта, гума втрачає свої властивості. Тож якщо вашій запасці вже десяток років – замініть її профілактично.

Альтернатива – ремонтний набір для шин. Він складається зі спеціального балончика з герметиком і компресора. Принцип дії: витягнути цвях або об’єкт, що проколов колесо (якщо видно), накрутити шланг балона на ніпель і випустити герметик всередину шини, потім підкачати колесо компресором. Ця речовина заклеює невеликий прокол зсередини. Ремкомплект корисний, якщо багажник малий і нема місця для запаски. Але пам’ятайте: він ефективний тільки при маленьких проколах у протекторі і на короткий час. Виручить дістатися найближчого шиномонтажу, але не більше.

Вибір між запаскою і ремкомплектом залежить від ваших умов експлуатації. Якщо місця в багажнику достатньо, однозначно возіть із собою повнорозмірне колесо. У протилежному випадку хоча б придбайте хороший ремкомплект. Компресор у будь-якому разі стане в нагоді, а балончик-герметик оберіть від відомого виробника, щоб не зіпсувати датчики тиску (TPMS) і саму шину. Краще не економити: якісні герметики пропонують, наприклад, Slime, Liqui Moly тощо (ці бренди не з каталогу користувача, але доречно згадати загальні). Головне – не забувати потім почистити шину і полагодити її професійно.

Буксирувальний трос

Буксирувальний трос – це ваша «рятувальна лінія» у випадку, якщо авто заглухло або не може рухатися самостійно. З його допомогою вас зможе відбуксирувати інша машина або ви – когось, хто потребує допомоги. Трос також знадобиться, якщо ви застрягли у багнюці, глибокому снігу чи піску: інший автомобіль може витягти ваш, потягнувши за трос.

Стандартна довжина буксирувального троса – 4-6 метрів. Він повинен витримувати значне навантаження, тому звертайте увагу на максимальну масу, на яку розрахований трос. Для легковика вистачає моделі на 2-3 тони, але краще з запасом (на 5 тонн), адже ривкові навантаження при буксируванні можуть перевищувати масу авто. Є два основних різновиди: стропи із синтетичної стрічки (нейлон, поліестер) і сталеві троси (металевий канат в оплетенні). Стрічкові стропи легші й компактніші, не іржавіють, але можуть порватися при різкому ривку; сталеві дуже міцні, проте важчі, пружинять і можуть травмувати, якщо лопнуть. Багато водіїв зараз обирають синтетичні троси з динамічною (пружною) характеристикою, які тягнуть плавніше і зменшують ударні навантаження.

На обох кінцях троса мають бути надійні крюки або петлі. Переконайтеся, що на вашій машині є справні буксирувальні петлі або гачки: зазвичай спереду і ззаду під бамперами є різьбові отвори, куди вкручується спеціальний буксирувальний гак (йде в комплекті з авто). Перевірте його наявність у багажнику! Якщо відсутній – докупіть відповідний (різьба часто стандартна, але краще підібрати оригінальний).

Радимо мати буксирувальний трос завжди, навіть у коротких поїздках. Сьогодні виріб гарної якості можна придбати недорого. Наприклад, зверніть увагу на троси від LAVITA – вони роблять міцні буксирувальні стрічки з гачками на 5 тонн, довжиною 4,5 м. Також бренд Дорожня Карта пропонує надійні троси із сталевого канату з кріпленнями. З таким приладдям ви будете готові «взяти на буксир» товариша або запросити допомогу, коли виникне потреба.

Кабелі прикурювання (пускові проводи)

Сів акумулятор – досить типова ситуація, особливо взимку чи після довгої стоянки машини. Кабелі для прикурювання (вони ж пускові дроти) дозволять завести двигун від акумулятора іншого автомобіля. Ця проста річ може виручити вас холодним ранком, коли стартер ледь крутить, або якщо ви випадково залишили фари ввімкненими і акумулятор розрядився. Тому пускові дроти – маст-хев у дорозі, особливо на далекі відстані, де допомогу чекати довго.

Набір кабелів складається з двох ізольованих проводів із потужними «крокодилами» (затискачами) на кінцях. Один кабель – червоний (плюсовий), другий – чорний або синій (мінусовий). Щоб прикурити, паркуєте машину-донора поруч, з’єднуєте плюсову клему розрядженого акумулятора з плюсовою клемою донора (червоним дротом), а мінусову клему донора – з масою (металевою частиною) машини, що не заводиться, чорним дротом. Після цього запускаєте справне авто, трохи даєте йому попрацювати і зарядити акумулятор, а потім пробуєте завести свою машину. Коли двигун запрацював, дроти знімають у зворотній послідовності. Ця операція займає 5-10 хвилин і економить купу часу та нервів.

Важливо вибрати правильні пускові дроти. Головні критерії – достатня довжина (оптимально 2,5–3 метри, щоб дотягнутися між двома машинами) і товстий провід з мідними жилами, розрахований на великий струм. Дроти мають витримувати струм мінімум 200-400 А для бензинових двигунів, і 600-800 А – для дизельних, які важче «крутити». Багато дешевих кабелів гріються і плавляться – їх брати не варто. Також зверніть увагу на «крокодили»: вони повинні мати хорошу пружину і достатню площу контакту, бажано з мідними або латунними зубцями (а не просто фарбований метал).

В магазинах автоаксесуарів продаються різні комплекти. Радимо продукцію, наприклад, від CarLife або BELAUTO – ці бренди пропонують якісні пускові дроти з мідним кабелем перерізом ~16-25 мм² та надійними ізольованими затискачами. Такий комплект не підведе і не розплавиться у вирішальний момент. Зберігайте кабелі під рукою (в багажнику чи навіть під сидінням) і періодично перевіряйте їх цілісність. Пам’ятайте, що один кінець кабелів – це ваш порятунок, а інший може знадобитися, щоб допомогти іншому водієві. Маючи при собі «прикурювачі», ви фактично застраховані від раптового капризу акумулятора.

Набір інструментів

Навіть якщо ви не автомеханік, мінімальний набір інструментів у машині – річ дуже корисна. Дорогою може знадобитися підкрутити послаблений болт, затиснути хомут, підправити щось у двигуні чи салоні. Не говорячи вже про заміну колеса – без інструментів ніяк. Базовий інструментарій не займає багато місця, але значно підвищує вашу автономність.

Що повинно входити в базовий набір? Ось рекомендований мінімум: кілька гайкових ключів основних розмірів (напр. 10, 13, 17), універсальний балонний ключ (як згадано вище), пасатижі (плоскогубці), набір викруток – хрестова і плоска, бажано ще маленька «мінусова» для дрібних гвинтів. Також стануть у пригоді: ніж або мультитул, ізоляційна стрічка (скотч), стяжки пластикові (хомутики) – щоб підв’язати відпалу деталь або проводку, рукавички (про них нижче). Деякі водії возять і невеликий молоток – може знадобитися вибити щоcь або як важіль. Якщо у вашому авто колісні болти закриті ковпачками – не забудьте тонкі плоскогубці або спецгачок, щоб їх зняти.

Розширений набір може включати торцеві головки (трещітка + набір головок на 8-27 мм) – корисно, якщо доведеться відкручувати щось складніше. Але тягнути з собою весь вміст гаража не варто, це і важко, і займає місце. Орієнтуйтеся на можливі поломки саме вашого авто: наприклад, для старенького ВАЗ знадобиться більше ключів, а для сучасного авто можливо й не вийде без спеціальних інструментів полагодити нічого.

Зручно придбати готовий автомобільний набір інструментів у кейсі. Такі випускають багато брендів. Придивіться до наборів CarLife або Дорожня Карта – вони пропонують компактні валізки з найнеобхіднішими інструментами (ключі, головки, біти, викрутки, пасатижі тощо). Якість інструменту середнього рівня, цілком достатня для екстреного ремонту в дорозі. Головне, щоб кейс надійно лежав у багажнику і інструменти не розліталися по всьому багажнику на поворотах – тому зберігайте набір у закритому ящику або сумці.

Ще одна корисна дрібниця – ліхтарик. Про нього детальніше далі, але він теж частина інструментарію. І не забудьте про чисті ганчірки або серветки – витерти руки чи деталі. Багато хто кладе до інструментів і невеличкий запас кріплень: кілька гайок, болтів, саморізів, дрібних запобіжників, шматок дроту. Ці копійчані речі інколи дуже виручають, коли потрібно щось прикріпити чи відновити контакт.

Компресор або насос для шин

Спущене колесо – не завжди повний прокол. Буває, що ви наїхали на яму і спустило трохи повітря, або поступово колесо знижує тиск через мікротріщини. Тому насос для підкачки шин – обов’язковий предмет в дорозі. Підкачати шину до належного тиску потрібно і після встановлення запаски, і перед далеким перегоном, якщо виявили, що колеса приспущені. Правильний тиск – це безпека й економія пального.

Звісно, ручним або ножним насосом зараз мало хто користується – їм на заміну прийшли автокомпресори. Це компактні електричні компресори, що живляться від прикурювача (12V розетки) або напряму від акумулятора. Вони самі накачують колесо до потрібного значення. Який компресор вибрати? Зверніть увагу на продуктивність (літрів на хвилину) і максимальний тиск. Для легковика достатньо 30-50 л/хв, максимальний тиск 4-7 атм. Також корисна функція – автоматичне відключення при досягненні заданого тиску (деякі моделі мають вбудований манометр з виставленням потрібного бару). Обов’язково перевірте довжину шланга і кабелю, щоб дотягувалося до всіх коліс, і наявність перехідників для накачування велосипедів, матраців тощо (бонус).

Хороший компресор швидко доведе шину з, скажімо, 1,8 бар до 2,2 бар за пару хвилин. Це краще, ніж їхати на недокачаному колесі до заправки і псувати гуму. Крім того, компресор – must have, якщо ви використовуєте ремонтний герметик для шин: після закачування герметика обов’язково треба накачати колесо.

На ринку багато марок автокомпресорів. Рекомендацією будуть моделі від BELAUTO (Белавто) – наприклад, серії «Урал», «Бурий Ведмідь» та інші, вони досить популярні серед водіїв за поєднання ціни і якості. Також LAVITA випускає надійні компресори різної потужності. Вибирайте металевий корпус (краще відводить тепло), поршневий тип. Зберігайте компресор у багажнику в штатній коробці або сумці, щоб не пошкодився. І не забудьте потренуватися ним користуватися вдома – щоб у дорозі все було зрозуміло.

Манометр. Якщо у вас ручний насос або компресор без точного манометра, варто мати окремий вимірювач тиску – манометр для шин. Вони бувають аналогові (стрілочні) або цифрові. Цей прилад допоможе підтримувати оптимальний тиск, що впливає на керованість і довговічність гуми. Проте більшість сучасних компресорів мають вбудовані манометри, тож окремий можна не брати, хіба для контролю точності.

Ліхтарик

Ліхтарик – здається дрібницею, але спробуйте вночі замінити колесо чи заглянути під капот без нього... В темний час доби або у неосвітленому місці потужний ліхтар стане вашим «другим сонцем». Він допоможе і знак аварійний краще встановити, і дрібний ремонт зробити, і подати сигнал у разі потреби.

Автомобільний ліхтарик має бути компактним, ударостійким і досить яскравим. Бажано LED (світлодіодний) – такі довговічні і економно споживають заряд. Живлення – або від змінних батарейок (АА, ААА), або акумуляторний. Є моделі, що заряджаються від прикурювача або USB – це зручно. Зверніть увагу на моделі з магнітом або гачком – їх можна прикріпити під капотом чи до дверцят, щоб світило і звільняло руки. Також популярні налобні ліхтарі: одягнув на голову – і обидві руки вільні, дуже виручає при ремонті.

Краще, якщо ліхтарик матиме кілька режимів: звичайний промінь і розсіяне світло, а також миготливий червоний – його можна використовувати як додатковий аварійний сигнал позаду авто. Деякі автомобільні ліхтарі навіть оснащені жовтим миготливим маячком для цього.

Оскільки ліхтарик – електроніка, варто купувати якісні брендові моделі. З бюджетних, але надійних – Camelion, Fenix, Silva тощо (ці бренди поза списком, але не реклама, а приклад). У нашому контексті можна згадати, що CarCommerce має в асортименті зручні ручні ліхтарі та лампи на магніті, призначені для авто. Придивіться також до комбінованих пристроїв – наприклад, аварійний ліхтар-«жезл» із червоним миготливим режимом і функцією розбити скло/перерізати ремінь. Але навіть проста компактна LED-ліхтарика цілком вистачить.

Зберігайте ліхтар у салоні або верхньому шарі багажника, щоб легко дістати. Перевіряйте раз на кілька місяців, чи не сіли батарейки. Краще тримати запасний комплект батарей або зарядний кабель для акумуляторного ліхтаря. Повірте, в темряві цей прилад буквально не має ціни, і ви одразу згадаєте добрим словом, що поклали його до дорожнього набору.

Рукавички та засоби для чистоти

Незамінна і часто недооцінена річ – робочі рукавички. Коли доводиться копатися в двигуні або міняти колесо, руки швидко брудняться і можуть поранитися об гострі деталі. Парочка міцних рукавиць захистить ваші долоні від бруду, порізів, опіків і дозволить сміливо братися за гарячі чи маслянисті предмети. Бажано мати водонепроникні або прогумовані рукавички – у них можна навіть возитися у мокрому снігу. Підійдуть будівельні, з прорезиненими долонями, або спеціальні автомобільні рукавички з антиковзким покриттям.

Крім рукавиць, тримайте в машині дещо для підтримання гігієни: пачку вологих серветок, рулон паперових рушників, пакування сухих серветок. Вони допоможуть витерти руки, обличчя, протерти забруднені деталі чи скла. Також стануть у нагоді сміттєві пакети – складати брудні ганчірки чи використані серветки, щоб не засмічувати багажник. Додайте в набір маленький флакон антисептику або рідкого мила (якщо є вода) – після ремонту чи заміни колеса захочеться елементарно помити руки.

Засоби гігієни важливі не лише при поломках. На довгій дорозі може не бути де вимити руки перед перекусом, або доведеться в полі міняти дитині підгузник – тут виручать вологі серветки. Так само антибактеріальний гель потрібен, якщо ви зупинилися поїсти, а води нема.

До цієї ж категорії можна віднести й автокосметику: наприклад, набір сухих та вологих серветок для скла і панелі. Під час дощової мандрівки скла зсередини пітніють – протерти допоможе ганчірка з мікрофібри. Або в полі на лобове скло налип комах – знову ж, спеціальна серветка чи спрей вирішить проблему. Тому невеликий набір автокосметики в дорозі не завадить.

Бренд ZOLLEX має чималий асортимент серветок і засобів для догляду за авто – можна покласти, наприклад, їхні вологі серветки для скла чи рук. Але звичайні побутові теж підійдуть. Головне – не забувати поповнювати запас по мірі використання. Рукавиці після використання просушіть і покладіть назад. Слідкуйте, щоб серветки не висихали (герметично закривайте упаковку). Дрібниці, а подорож зроблять значно комфортнішою, бо ви зможете зберегти чистоту навіть в польових умовах.

Каністра для пального

Багатьом доводилося бачити на трасі автомобіль, власник якого йде обочиною з каністрою в руках… Щоб не опинитися в такій ситуації, варто мати в арсеналі каністру для бензину (або дизпального – залежно від вашого двигуна). Ідея в тому, що якщо ви раптом проґавили залишок пального і ризикуєте зупинитися з порожнім баком, у вас є ємність, з якою можна дістатися до найближчої АЗС пішки або попросити інших водіїв поділитися пальним.

Звісно, найліпше – не доводити до порожнього бака і планувати заправки заздалегідь. Але в далекій подорожі, особливо незнайомою місцевістю, все буває. Можна не розрахувати, що наступна заправка через 100 км, або заправка зачинена/без світла. У такому разі запас 5-10 літрів пального, який лежить у вашому багажнику, буквально довезе вас до цивілізації.

Отже, каністра буває двох варіантів: пуста каністра для того, щоб принести бензин, і заправлена каністра, яку ви возите з собою як резерв. Металева чи пластикова – це вже вибір. Металеві (сталеві) каністри міцніші і довговічніші, але важчі; пластикові легкі, не іржавіють, проте можуть роздуватися від парів. Обирайте спеціальну каністру для пального, з надійною кришкою що не протікає. Об’єм – оптимально 5 або 10 літрів для легковика. Більше не варто, це зайва вага і небезпека.

Якщо вирішили возити з собою заправлену каністру, дотримуйтеся заходів безпеки: заповнюйте не доверху (щоб залишалося місце для розширення пального), щільно закручуйте і тримайте в багажнику у фіксованому положенні, щоб не перекидалась. Не тримайте каністру в салоні – випари бензину небезпечні й можуть приспати чи отруїти. Уникайте нагріву каністри (наприклад, прямими сонячними променями). Час від часу міняйте пальне в ній, бо бензин при довгому зберіганні втрачає властивості.

Якщо ж везете каністру порожньою, переконайтеся, що вона чиста і суха всередині, без залишків старого пального, адже ви можете залити нове пальне на АЗС. Порожню каністру теж слід закривати, щоб не було запаху. І тримайте під рукою воронку або лійку – через сучасний “захист від зливу” в горловинах баків буває важко залити бензин прямо з каністри, тому вам знадобиться воронка (деякі каністри мають гнучкий носик для цього).

У продажу є сертифіковані автомобільні каністри, наприклад від CarLife (пластикові 5-літрові з носиком) або металеві військового типу. Оберіть ту, що вам до вподоби, і нехай вона просто лежить собі в багажнику – можливо, ніколи й не знадобиться, але «на всякий випадок» точно додасть впевненості у далеких поїздках. До речі, не тільки собі – якщо хтось інший на трасі залишиться без бензину, ви зможете позичити йому свою каністру, і, можливо, таким чином врятувати чиюсь подорож.

Запас автомобільних рідин та витратних матеріалів

Окрім пального, в автомобілі є й інші технічні рідини, без яких не обійтися, особливо в довгій дорозі. Варто возити із собою невеликий запас основних з них:

  • Охолоджуюча рідина (антифриз) – двигун може «закипіти» у затяжному підйомі чи в корку спекою, і тоді долити антифриз – єдиний спосіб дістатися сервісу без перегріву. Візьміть літр-два того антифризу, який залитий у вашу систему (або сумісного). До речі, бажано мати і літр дистильованої води – її можна долити, якщо антифриз витік, а фірмової рідини під рукою немає. Вода також згодиться для омивача чи для рук помити.

  • Гальмівна рідина – не обов’язково весь час возити, але якщо у вас старе авто з “апетитом” до неї, киньте маленький флакон. Без гальм їхати не можна – тож контроль рівня і долив у разі витоку критично важливі.

  • Мастило (олива) моторна – як правило, сучасні мотори між замінами не потребують доливу, але якщо ваш двигун “під’їдає” оливу, то тримайте літрову пляшку тієї ж марки і в’язкості, що залита зараз. Долити 200-300 грам у разі просідання рівня – нормальна практика, аби не допустити масляного голодування. Якщо ж двигун справний і не бере оливу, можна не возити – дивіться за обставинами.

  • Рідина омивача – запас незамерзайки взимку чи звичайного омивача влітку теж ніколи не зайвий. На трасі, особливо після дощу, дуже швидко витрачається омивач скла через бруд з дороги. Тому киньте в багажник каністру 3-5 літрів. Взимку, зрозуміло, з зимовою незамерзаючою рідиною (розрахованою на −20…−30 °C), влітку – з рідиною, що добре відмиває комах і пил. До речі, є концентрати, які займають менше місця: 1 л концентрату = 5 л готового омивача, розводите на заправці водою – і все.

  • Запобіжники – електрика в машині може підвести в будь-який момент, і часто проблема вирішується просто – заміною перегорілого запобіжника. Візьміть набір запобіжників різного номіналу, відповідних вашому авто (міні або стандартні, 5 А, 10 А, 15 А, 20 А тощо). Вони дешеві і маленькі, зате виручать, коли раптом згасло світло чи перестало працювати щось через згорілу «фЮзку». Багато виробників навіть комплектують нові авто запасними запобіжниками з заводу – перевірте в блоках, можливо, там уже є запас.

  • Лампочки – ще одна важлива категорія витратників. Фара, що перегоріла вночі, – це дуже небезпечно і заборонено ПДР. Тому мінімум одну запасну лампу ближнього світла варто мати. Якщо у вас галогенки – купіть пару таких ламп і тримайте про запас (при заміні краще міняти одразу дві, але хоча б одна в запасі потрібна). Також можна додати лампи габаритів, стоп-сигналу, поворотів – вони недорогі і маленькі. У деяких країнах Європи (наприклад, Франції, Італії) набір запасних лампочок є обов’язковим у автомобілі, тож якщо плануєте подорож за кордон – це must-have. Для LED-фар, звісно, так не зробиш, але тоді хоча б слідкуйте за їх станом.

  • Багатоцільове мастило. Беріть маленький аерозоль WD-40 або аналог (наприклад, силіконовий спрей). Він згодиться для змазування петель, замків, усунення скрипу, витіснення вологи з проводки (особливо коли після мийки щось коротить). Бренд ZOLLEX випускає непоганий аналог WD-40 у балончиках – можна придбати. Також є графітові мастила для замків (актуально взимку, щоб не замерзали).

  • Інші дрібниці: шматок дроту, хомути-стяжки (згадували), ізоляційна стрічка – все це дріб’язок, який варто кинути в ящик з інструментами. Взимку можна додати засіб для розморожування замків (балончик, що відкриває примерзлі замки). Якщо авто старе – наждачний папір для зачистки свічок або клем акумулятора. Такі речі не раз виручали в дорозі.

Звісно, не обов’язково возити абсолютно все з переліку – зважайте на стан свого авто та тривалість поїздки. Але підготовка до дороги повинна включати перевірку рівнів рідин і наявності запасів. Краще взяти зайве, ніж потім шкодувати. Наприклад, вирушаючи взимку в гори, додайте каністру антифризу; в літню спеку – більше води та омивача. І обов’язково – лійку/воронку для акуратного доливу рідин, щоб не пролити на двигун. Як видно, більшість цих витратних матеріалів компактні: набір запобіжників з долонею, лампочки – з кулак, мастило – балончик 200 мл. Вони знайдуть куточок навіть у маленькому багажнику, зате у критичний момент дістанете потрібну «пігулку» і вирішите проблему самотужки.

Сезонні поради: набір для зими та літа

Ще один аспект – сезонність. В різні пори року дорожні умови змінюються, і до базового комплекту варто додати кілька специфічних речей під сезон. Підготовка до зими суттєво відрізняється від літньої подорожі. Розгляньмо, що саме пригодиться взимку, а що – влітку, і як це інтегрувати у ваш автомобільний набір.

Зимовий набір

Зима кидає водіям свої виклики: холод, сніг, лід, ранній сутінок. Ось перелік речей, які слід мати в машині взимку:

  • Щітка для снігу та шкребок для льоду. Після снігопаду ваш автомобіль перетвориться на замет, і перед виїздом треба очистити його від снігу та льоду. Спеціальна щітка зі шкребком – інструмент №1 зимою. Щіткою з довгою ручкою змітаємо сніг з даху, капота, скла, а пластиковим шкребком знімаємо лід з вітрового та бокового скла, фар. Зараз є комбіновані моделі: з одного боку щітка, з іншого – шкребок, дуже зручно. Обирайте щітку з м’яким ворсом, що не дряпає фарбу, і шкребок з міцного пластику. Бренди CarLife та LAVITA мають широкий вибір таких щіток-скребків різної довжини, деякі навіть телескопічні (розсуваються, щоб дотягнутися до даху позашляховика). Без цього приладдя зимова поїздка просто неможлива, адже очистити авто руками або випадковим предметом – довго і неефективно.

  • Лопата для снігу. Якщо ви живете чи подорожуєте в регіоні з рясними снігопадами, складана автомобільна лопатка – ваш порятунок. Машину може перемести на парковці, або вас може занести у замет на узбіччі – відкопатися допоможе тільки лопата. Багато фірм (той же BELAUTO, Lavita) випускають компактні складані лопати зі сталі або міцного пластику. Вони розбираються на частини або складаються, і легко вміщаються в багажнику. Попри невеликий розмір, така лопата цілком здатна відкидати сніг з-під коліс чи розчищати місце навколо авто.

  • Ковдра або плед. Теплий плед, ковдра або термоковдра – необхідна річ, якщо взимку доведеться застрягти і чекати допомоги в холодній машині. Двигун може не працювати (або пального мало), отже грітися нічим. Добре мати шерстяну ковдру чи спеціальну фольговану термоковдру (ізотермічне покривало). Вона збереже тепло вашого тіла і не дасть замерзнути, якщо доведеться кілька годин провести в нерухомому авто на морозі. Ковдру також можна постелити на землю, коли доводиться лізти під машину, або укрити дитину на задньому сидінні під час довгої дороги. Словом, застосувань багато, а місця вона займає небагато – можна тримати на задньому дивані або в багажнику.

  • Додатковий одяг. Це вже не предмет, а рекомендація – взимку завжди майте в машині хоча б одну запасну теплу куртку або светр, шапку, рукавиці. Якщо ви вирушаєте далеку в дорогу через малонаселені області, також покладіть теплі штани або термобілизну. У мороз мінусові температури небезпечні: при поломці або заторі люди в авто швидко замерзають. Резервний одяг страхує, навіть якщо ви виїхали в легенькій куртці, а раптом десь застрягли на трасі вночі.

  • Протибуксовочні засоби. В ожеледь або глибокий сніг допомогти рушити можуть дрібні хитрощі. Возіть у багажнику мішечок піску чи дрібного гравію – якщо колеса пробуксовують, підсиплете під них для зчеплення. Деякі водії возять старий килимок або шматок мішковини: підкласти під буксуюче колесо – і виїхати із пастки. Є і спеціальні пластикові траки (решітки), які кладуть під колеса для виїзду – їх теж можна придбати. Якщо часто буваєте на бездоріжжі чи в горах взимку, подумайте про ланцюги протиковзання. Це металеві ланцюги, що надягають на провідні колеса для їзди по глибокому снігу або льоду. В Україні вони рідко потрібні, але для поїздки, скажімо, в Карпати у снігопад – річ корисна. Ланцюги (або текстильні браслети протиковзання) продаються у більшості автомагазинів, та й CarCommerce відомий як виробник якісних ланцюгів для легковиків. Якщо плануєте зимову мандрівку в гори – киньте комплект в багажник, про всяк випадок.

  • Незамерзаюча рідина та силікон. Уже згадували, але повторимо: взимку жодна поїздка не можлива без незамерзайки в омивачі. Контролюйте її рівень і обов’язково возіть запас 5 літрів. Також корисно мати силіконовий спрей або тюбик силіконової змазки – змастити дверні ущільнювачі, щоб не примерзали, і замки дверей. Якщо машина ночує на морозі, ці засоби зранку позбавлять проблем зі зледенілими дверима.

  • Стартер або акумулятор. Це вже опції для обережних: переносний пусковий бустер (пристрій для старту двигуна без сторонньої допомоги) – виручить, якщо акумулятор сів в нуль і нікого немає для «прикурювання». Якщо дозволяє бюджет, придбайте такий гаджет. Ще варіант – возити заряджений PowerBank для акумулятора або другий акумулятор, але це скоріше для екстремалів.

Підсумовуючи зимовий набір, можна сказати: готуйтеся до холоду і снігу. Краще взяти зайвий светр і лопату, ніж потім замерзати в заметі. Перевірте також стан свого авто до зими: акумулятор, свічки, антифриз, зимові шини – все це теж частина підготовки, хоча й не предмети в багажнику. А коли машина технічно справна і укомплектована зимовим спорядженням, будь-яка хуртовина не застане вас зненацька.

Літній набір

Влітку начебто легше: тепло, дні довгі. Але й спека має свої труднощі, а поїздки часто довші (відпустки, морські подорожі). Ось що варто мати в авто влітку:

  • Сонцезахисний екран (шторка) на лобове скло. Коли ви припаркувалися під сонцем, салон дуже нагрівається. Відбиваючий екран на скло зменшує температуру всередині, захищає пластик від перегріву. Він легкий, складається, його можна сунути між сидіннями. Є також шторки на бокові вікна для пасажирів – щоб сонце не напекло дітей позаду. Цей аксесуар зробить літню поїздку комфортнішою, особливо якщо немає кондиціонера.

  • Запас охолоджувальної рідини. В спеку двигун працює на межі температур. Якщо система охолодження десь трохи підтікає або слабкий радіатор, у заторі може піднятися температура. Долити 200-300 мл антифризу часто достатньо, щоб зняти тривожну лампу двигуна і дати мотору «ковток прохолоди». Тому літр антифризу – маст-хев, як ми вже казали. Також слід перевіряти рівень моторної оливи перед довгими поїздками – влітку двигун може трохи «під’їдати» оливу сильніше.

  • Додаткова вода. Вода потрібна не тільки машині, а й людям. У спеку потрібно багато пити, і коли ви застрягнете в корку чи на безлюдній трасі, пляшка води врятує від зневоднення. Крім того, кип’ячена або дистильована вода стане резервом для радіатора чи бачка омивача (влітку можна лити воду, але краще спеціальну рідину). На крайньому випадку водою можна промити невелику рану, змити бруд з рук, облити гальма при перегріві (якщо вже зовсім кепсько). Тому возіть з собою завжди хоча б 1-2 літри питної води в баклажці, а влітку – і всі 5 літрів. Поставте галон під ногами задніх пасажирів або закріпіть в багажнику – зайвим не буде.

  • Холодильник або термосумка. Не обов’язково, але якщо маєте місце – в дорозі буде дуже до речі. Переносний автомобільний холодильник від прикурювача або термосумка з холодоелементами дозволять мати прохолодну воду, зберегти їжу від псування. Влітку продукти псуються миттєво, а холодні напої – це питання самопочуття. Тож на довгих літніх подорожах це не розкіш, а корисна річ.

  • Засоби від сонця і комах. Знову ж, не саме авто, але про комфорт подорожі. Киньте в бардачок сонцезахисний крем та окуляри – щоб не обгоріти і краще бачити дорогу при яскравому світлі. А якщо їдете на природу – візьміть спрей від комарів та кліщів, щоб зупинки на відпочинок не перетворилися на битву з комахами.

  • Вогнегасник (перевірений!). Так, він у нас і так має бути, але влітку його актуальність вища: спека, легкозаймисті сухостійкі узбіччя. Нехай буде під рукою і зарядженим. І плюс ковдра від пожежі – спеціальне вогнестійке покривало для гасіння вогню (опціонально, для тих, хто прям сильно заморочується безпекою).

Влітку важливо перед виїздом перевірити стан охолоджуючої системи, кондиціонера, тиск у шинах (на розпеченому асфальті перекачані шини – ризик вибуху). А з собою мати воду, захист від сонця і мінімум технічних рідин. Тоді навіть 30-градусна спека не затьмарить вашу мандрівку.

Особливості подорожей по Україні

Україна – велика країна, і вирушаючи в довгу поїздку на авто її просторами, слід врахувати деякі специфічні моменти. Дороги у нас місцями бувають складними, інфраструктура не всюди розвинена, а погода може змінюватися кардинально від регіону до регіону. Ось кілька порад, як підготуватися і про що пам’ятати, подорожуючи автомобілем по Україні:

  • Відстані і заправки. Плануйте маршрут з урахуванням заправок. На основних трасах проблем немає – АЗС що 30-50 км. Але якщо ви прямуєте десь у глибинку (гірські райони, сільська місцевість), заправки можуть траплятися рідко. Не допускайте падіння рівня пального нижче чверті бака, підзаправляйтеся за нагоди. Тримайте каністру напоготові, як ми радили. В деяких регіонах (наприклад, гірські перевали в Карпатах) є ділянки у 100 км без АЗС – врахуйте це. Також майте трохи готівки, бо на дрібних заправках може не працювати термінал або не прийматися конкретна ваша картка.

  • Якість доріг. На жаль, вона не всюди добра. Головні траси зараз ремонтуються і досить непогані, але з’їдьте на другорядну – і можна потрапити на набір ям. Візьміть це до уваги щодо швидкості і навантаження: краще їхати повільніше, але цілим. Обов’язково перевірте тиск у запасці і стан домкрата перед подорожжю – пробити колесо на ямі у нас не дивина. Також бажано мати комплект латок чи той же герметик для шин, якщо два колеса пошкодите (рідко, але буває).

  • Зв’язок і навігація. У віддалених куточках (гора, ліс, далекі села) може бути слабкий мобільний зв’язок або його відсутність. Не покладайтеся лише на онлайн-навігатор. Завантажте офлайн-карти на телефон (наприклад, Google Maps дозволяє, або OsmAnd) – щоб мати маршрут без інтернету. А ще краще – тримайте паперову карту України, принаймні автоатлас. Він допоможе зорієнтуватися, якщо і GPS підведе. До речі, бренд Дорожня Карта випускає паперові карти і атласи доріг – символічний збіг з назвою . Не менш важливо – зарядні пристрої: неодмінно візьміть автомобільну зарядку для телефону, PowerBank на випадок поломки авто (щоб телефон був заряджений, поки чекаєте допомоги). Мандрувати Україною добре з аудіосупроводом – скачайте у плейлист улюблену музику чи підкасти, бо радіо покриття теж не всюди ідеальне.

  • Клімат і погода. Вирушаючи, вивчіть прогноз. У нас можлива і спека за +35, і грози зі зливою, і туман, і град. Якщо шлях проходить через Карпати, будьте готові до різкого погіршення погоди на перевалах: дощ, серпанок, навіть сніг в травні чи вересні. Тому набір повинен включати всі раніше згадані речі по сезону: і дощовики, і скребки, і сонцезахисні окуляри. В горах варто їхати з денними ходовими або ближнім світлом навіть вдень – не забудьте про запасні лампи.

  • Безпека та документи. По Україні наразі (якщо читач в 2025 році) діють військові ризики в деяких регіонах сходу та півдня. Перевіряйте актуальну інформацію про безпечність маршрутів, можливі блокпости, комендантські години. Документи – посвідчення водія, техпаспорт, страховка ОСЦПВ – це само собою повинно бути з вами. Бажано мати і аптечку, і вогнегасник в швидкому доступі, бо поліція може перевірити їх наявність на стаціонарних постах або при зупинці. Штраф за відсутність – це дрібниця, головне, що їх відсутність недопустима для вашої ж безпеки.

  • Допомога на дорозі. Запишіть собі кілька номерів служб допомоги: загальний номер 112 (єдиний номер екстрених служб у Україні), номер технічної допомоги від вашого автострахування (якщо є), контакти друзів в регіоні, куди їдете. У разі поломки або аварії зайва телефонна підтримка не завадить. Також існують спільноти автомобілістів у Telegram/Viber за містами, де можна попросити поради або допомоги – дізнайтеся про такі, якщо їдете, наприклад, в Карпати, можливо є локальні чати.

  • Ночівля та відпочинок. Якщо шлях довгий, плануйте зупинки. В Україні багато майданчиків відпочинку на трасах – користуйтеся ними, щоб розім’ятися, попити кави. Не продовжуйте рух, якщо відчуваєте втому або сонливість – зупиніться і перепочиньте. Безпека – пріоритет. На ніч ставайте в освітлених місцях, біля заправок чи мотелів, не на узбіччі траси в темряві.

  • Особливості правил. В Україні обов’язково всі в авто повинні бути пристебнуті. Діти – в автокріслі до 12 років або 145 см зросту. Ближнє світло поза населеними пунктами – ввімкнене завжди, день і ніч (або денні ходові). Штрафи за перевищення швидкості зараз контролюються камерами, тож не перевищуйте – подорожуйте спокійно. Ваш «обов’язковий набір» повинен включати і дотримання цих норм.

Знаючи ці нюанси, ви зможете заздалегідь підготуватися і уникнути багатьох проблем. Україна прекрасна для автомобільних подорожей: є й нові траси, й красиві ґрунтовки в горах, і безлюдні шляхи степами. Головне – щоб ваш автомобіль був до цього готовий, а в багажнику лежало все необхідне для непередбачуваних поворотів долі.

Висновок

Отже, ми розглянули повний набір речей в дорогу для авто, які варто покласти в багажник (а дещо – і в салон). Такий комплект значно підвищує вашу впевненість за кермом і гарантує, що дрібні негаразди не зіпсують подорож. Обов’язкове в машині – це аптечка, вогнегасник, аварійний знак, без яких не можна виїжджати за законом і здравим глуздом. Але окрім них, до багажника варто додати інструменти, трос, кабелі для «прикурювання», насос або компресор, ліхтарик, рукавиці, засоби гігієни, воду та інші корисні дрібниці. Ми також дали сезонні рекомендації: взимку доповнити набір щіткою, лопатою, теплим одягом, а влітку – сонцезахисним екраном, запасом води тощо. Не забули й про специфіку поїздок Україною – планування заправок, навігацію, безпеку.

Формуючи свій автомобільний набір, ви можете орієнтуватися на наш список і підлаштовувати його під свої потреби. Нема універсального набору для всіх, але наведений перелік – це базис, з яким будь-який водій почуватиметься спокійніше за будь-яких обставин на дорозі. Регулярно переглядайте і оновлюйте вміст багажника: підготовка до дороги – це не разова акція, а постійна звичка відповідального автомобіліста.

Наостанок варто згадати, що зараз продаються готові «аварійні набори» та «набори автомобіліста» – зручні сумки, в яких уже зібрано найважливіше. Наприклад, комплекти від CarLife, Allride чи Falcon (останні дві – загальновідомі марки) містять аптечку, вогнегасник, знак, жилет, іноді й інструменти з тросом. Це може бути хорошим стартом, який ви доповните власними речами. Або зберіть свій комплект самостійно, використовуючи підказки з цієї статті – зате будете точно знати, що і де лежить.

Нехай ваш багажник буде правильно укомплектований, а всі ці предмети ніколи серйозно не знадобляться – але якщо що, ви озброєні і готові. Бажаємо безпечних доріг, цікавих подорожей і задоволення від кермування! Ні цвяха ні жезла – і пам’ятайте: ваша безпека починається з хорошої підготовки.

Коментарі

Не знайдено дописів

Написати відгук