ТМ "Нова Сила" - інтернет магазин автозапчастин

Як подолати бездоріжжя на дорожній машині

05/15/2019
Як подолати бездоріжжя на дорожній машині

 

Сучасні легкові автомобілі можуть їздити тільки по асфальту, причому - по хорошому асфальту.

Сучасні легкові автомобілі можуть їздити тільки по асфальту, причому - по хорошому асфальту. Але у нас тут - не там, тому іноді з асфальту доводиться з'їжджати. Як робити це безпечно для автомобіля і його власника?

Нагадаю, що ваш автомобіль не пристосований для їзди поза дорогами (або по поганих дорогах) з наступних причин:

1 Незначний дорожній просвіт (кліренс) 
2 Велика колісна база, тобто відстань між осями 
3 Великі передній і задній звіси 
4 Привід тільки на одну вісь 
5 Гума з асфальтно-дощовим протектором 
6 Малий крутний момент при низьких обертах двигуна.

Для початку, а ще краще - відразу після покупки, прочитайте уважно «Посібник з експлуатації автомобіля».

Також важливо заздалегідь мати докладне уявлення про рельєф «пуза» свого автомобіля: яка у нього найнижча точка; чи є ризик відірвати передній або задній бампери; як низько висять радіатори та їх трубки; наскільки низько знаходиться піддон картера двигуна і з якого він матеріалу (литі алюмінієві - тендітні); і т.д.

При русі по вибоїстій дорозі намагайтеся підтримувати таку швидкість, щоб не починалося розгойдування - коли в підвісці настане резонанс, напевно докладе днищем по грунту. Гасіть розкачку своєчасним пригальмовуванням. Поперечні рови і горби краще долати під кутом.

Якщо колія для вашого автомобіля занадто глибока - спробуйте рухатися по її гребеню, пропускаючи канаву між коліс.

Піщані ділянки краще проходити відразу. Іноді буває корисно понизити удвічі тиск в колесах, збільшивши тим самим площу контакту. Але потім не забути підкачати колеса до робочого тиску!

Рухаючись по слизькій грунтовці згадайте свої навички руху по голому льоду. Наприклад, що безглуздо буксуючі провідні колеса напевно приведуть до стаскування автомобіля убік. Тоді ви або в колію звалитесь, або, якщо штурмуєте підйом, розвернетеся поперек дороги. Аналогічна небезпека підстерігає і на слизькому спуску, тільки тут колеса не буксують, а можуть бути заблокованими гальмами. Щоб не втратити управління - не допускайте цього!

Окрему небезпеку являють собою калюжі з невідомою глибиною. 
Повітрозабірник двигуна вашого автомобіля напевно знаходиться дуже низько, тому існує висока ймовірність, що двигун сьорбне води з досить глибокою калюжі. А це майже гарантований гідроудар, тобто або капітальний ремонт мотора, або покупка нового. Але якщо ви впевнені в собі і зібралися-таки штурмувати водну перешкоду, робіть це на невисокій швидкості і на першій передачі. Майте на увазі, що в разі невдачі (застрягли-заглухли в глибокій калюжі) вам після прибуття додому доведеться міняти масло в трансмісії - КПП, редукторі. Ці вузли при тривалому зануренні у воду бистро остигають і через сальники всмоктують в себе воду. Трансмісійне масло плюс вода одна емульсія, тобто вже не масло.

Корисно пам'ятати, що просочена дощем нешкідлива галявина може стати пасткою навіть для стоячого автомобіля. Так, заїхали на травичку начебто без проблем, але через годину раптом виявляється, що машина провалилася майже на півколеса. Та й суха галявина таїть в собі небезпеку - суха трава легко запалюється від контакту з розпеченими частинами системи вихлопу під днищем автомобіля. Іншими словами: завжди думайте - де, коли і навіщо ви хочете зупинитися. І чи зможете потім рушити.

Не розслабляйтеся за кермом, відчувайте свій автомобіль. При найменшій підозрі, що ще трохи і він зариється - зупиніться. Спробуйте, здавши трохи назад, трохи розігнатися. Ну а якщо все-таки «сіли», перше, що треба спробувати - це так зване «розгойдування». Задній хід і трохи назад, перша передача і трохи вперед. Не буксуйте, а то закопаєтеся! І так кілька разів, поки не «Натопчете» колію достатньої довжини. І потім з ходу вперед або назад - по ситуації.

Якщо це не допомогло, доведеться вилазити з-за керма. Найімовірніше - машина «сіла на черево». Добре, якщо з вами їде 16 міцних хлопців - вони машину на руках донесуть до асфальту. А якщо ні, то починаємо займатися спортом самостійно. Шукаємо або трактор, або лопату (маленьку саперну варто придбати і возити з собою - місця вона практично не займає, а корисною може опинитися в найнесподіваніших ситуаціях). Можна, звичайно, підняти машину домкратом, підкладати по черзі під кожне колесо дошки-колоди. Але працювати з домкратом в розгрузлій глиняній колії - заняття для міцних духом чоловіків.

Але якщо навіть ви і знайшли трактор чи інший буксир, радіти ще рано. Тягти бегемота з болота треба акуратно і ніжно. Інакше будуть потрібні нові бампери, трубки кондиціонера та інші дорогі деталі. До речі, буксирування автомобіля з АКПП має свої нюанси. Читайте інструкцію.

Варто також наостанок відзначити, що чи то сучасний бруд став дуже їдким, чи то лакофарбове покриття автомобілів дуже ніжним, але нерідко, змивши засохлу на сонці глину з кузова, власники помічають помутніння лаку. Тому має сенс після рясних грязьових ванн відвідати автомийку якомога швидше.

Коментарі

Не знайдено дописів

Написати відгук